FAQ – Mercanto Meteen naar de content

FAQ

BEZORGING

Moet ik verzendkosten betalen?

Binnen Nederland en België wordt je bestelling gratis verzonden. De bestelling wordt verzorgd door PostNL, DHL of een vergelijkbare verzenserviceprovider.

Verzendkosten per land:
Nederland - gratis
België - gratis
Duitsland - € 4,95
Frankrijk - € 4,95
Italië - € 4,95
Spanje - € 4,95
Denemarken - € 4,95
Zweden - € 4,95

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Is jouw bestelling op een werkdag voor 16:00 uur geplaatst? Deze wordt dan de volgende dag al verwerkt in ons magazijn (met uitzondering van vrijdag, weekend- en feestdagen).

Zodra je bestelling is verwerkt, wordt deze direct verzonden. De gemiddelde levertijd bedraagt 5 - 12 werkdagen afhankelijk van onze voorraad en het land van bestemming.

Indien je niet thuis ben op het moment van bezorgen, zal de bezorgen proberen het pakket bij jouw buren af te leveren.

Zodra jouw pakketje is gesorteerd, ontvang je de Track & Trace gegevens per mail. Deze kun je raadplegen voor actuele informatie over jouw pakketje.

Ik heb mijn pakketje nog niet ontvangen, wat moet ik doen?

Het is mogelijk dat jouw pakketje helaas vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Daarom adviseren we je graag om eerst altijd de Track & Trace gegevens goed te controleren.

Mocht het zo zijn dat de Track & Trace informatie onjuist is, neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen dit dan tot de bodem uitzoeken.

Waar kan ik mijn Track & Trace code vinden?

Nadat je bestelling is verzonden ontvang je binnen 1 tot 3 werkdagen automatisch per mail een Track & Trace code. Let op: soms komen onze e-mails in je spam terecht, dus controleer die ook.

Wat als ik niet thuis ben bij de bezorging van mijn pakketje?

Na de eerste bezorging, probeert de bezorger de volgende dag weer het pakketje bij je te bezorgen. Bij geen aflevering wordt het pakketje bij een afhaalpunt voor een aantal dagen bewaard.

Als een bestelling daarna niet wordt opgehaald bij het afhaalpunt, gaat het automatisch terug naar de leverancier en heeft Mercanto het recht om €20,- af te trekken van het aankoopbedrag dat u terugkrijgt.

RUILEN EN RETOURNEREN

Wat is de retourtermijn?

Als je niet tevreden bent met de artikelen die je hebt besteld, heb je de mogelijkheid om ze terug te sturen binnen 14 dagen na ontvangst.

Hoe kan ik mijn bestelling (gedeeltelijk) retourneren?

Als je bestelling voldoet aan de bovenstaande voorwaarden, moet je het volgende doen om het retourproces te starten.

  • Stuur een e-mail naar: info@mercanto.nl
  • Zorg ervoor dat de e-mail het volgende bevat:
  • Bestelnummer
  • Reden voor de retouraanvraag
  • Foto van het product in geval van breuk
  • Voornaam + achternaam van de klant
  • Adres van de klant

Wij zullen dan contact met je opnemen en je het retouradres geven. Stuur de retourzending nooit naar de afzender, wij zullen je het juiste adres sturen nadat je ons hierom heeft gevraagd. Jij, de klant, bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. 

Kan ik mijn product ruilen voor een andere kleur of maat?

Helaas is het niet mogelijk om een product direct om te ruilen voor een ander product. Mocht je graag een andere kleur, maat of een compleet ander item willen ontvangen, dan raden we je graag aan om hiervoor een nieuwe bestelling te plaatsen en het product dat niet naar wens is te retourneren.

Hoe lang moet ik wachten totdat ik mijn geld terug krijg?

Als je gaat retourneren moeten we alle betalingen die we van je hebben ontvangen terugbetalen, met uitzondering van de verzendkosten (met uitzondering van extra kosten als gevolg van het het feit dat je hebt gekozen voor een ander type levering dan de goedkoopste standaardlevering die door ons wordt aangeboden), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij bericht ontvangen van jouw retournering en ontvangst van de goederen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk anders met je is overeengekomen.

Moet ik betalen voor de retourzending?

Ja, als klant ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. We raden je aan om je retourzending met een Track & Trace te verzenden, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen dragen voor zoekgeraakte retourzendingen. De zender is altijd verantwoordelijk voor de retourzending.

*We behouden ons het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als we vermoeden dat de artikelen zijn gebruikt of beschadigd zijn buiten onze schuld.

Wanneer is het niet mogelijk om mijn product(en) te retourneren?

Indien het product niet meer voldoet aan een of meer van de volgende voorwaarden:

  • Het product bevat nog alle juiste onderdelen, componenten en de verpakking is precies zo aangekomen bij het product.
  • Normale behandeling van het product is evident, schade door onzorgvuldige behandeling is uitgesloten.
  • Producten waarvoor hygiëne belangrijk is, zijn grondig gereinigd voordat het retour proces begint.
  • Het product is direct bij ontvangst defect bevonden.

Is het mogelijk mijn bestelling te annuleren of wijzigen?

Zodra de bestelling geplaatst is, is het helaas niet meer mogelijk om deze te annuleren of wijzigen. Deze kun je wel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, indien deze aan de voorwaarden van ons retourbeleid voldoet.

Is het mogelijk meerdere pakketten samen te voegen en tegelijkertijd terug te sturen?

Helaas is dit niet mogelijk. We werken namelijk met verschillende retourfilialen. Daarnaast ontvangen we graag je product in dezelfde verpakking retour. Wanneer je een grote order hebt geplaatst kan het zijn dat deze in delen wordt verstuurd, afhankelijk van de beschikbaarheid in elk filiaal.

MIJN BESTELLING

Ik ben ontevreden met mijn bestelling.

Indien je om wat voor reden dan ook ontevreden bent met de bestelling die je hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Bij Mercanto streven we ernaar om ervoor te zorgen dat onze klanten 100% tevreden zijn met het product dat zij hebben gekocht van onze leveranciers. Mocht je problemen ervaren neem dan contact met ons op via info@mercanto.nl. Wij staan tijdens de onderstaande tijden voor je klaar!

Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 18:00
Zaterdag & zondag: 09:00 - 13:00 
Feestdagen gesloten

Bij ontvangst blijkt het product beschadigd.

Wat vervelend! Het kan helaas voorkomen dat je product beschadigd raakt tijdens het versturen. Wanneer je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling contact met ons op.

Voor de snelste oplossing dien je ons direct een mailtje te sturen met een foto waarop het beschadigde deel van het item goed te zien is. Wij zullen deze informatie gebruiken om je verder te helpen met je bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.

Bij een defect product leveren wij de eerste keer altijd kosteloos een nieuw product en kunnen we helaas geen terugbetaling uitvoeren.

Voor vragen met betrekking tot een beschadigd product bij ontvangst kun je contact opnemen met info@mercanto.nl.

Ik heb niet het juiste product ontvangen.

Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen correct te verwerken. Het kan echter helaas gebeuren dat er soms een bestelling niet helemaal vlekkeloos verloopt en wij je een verkeerd product leveren. Dit lossen we natuurlijk op door je kosteloos de juiste bestelling op te sturen.

Voor vragen over de levering van verkeerde producten kun je contact opnemen met onze klantenservice via info@mercanto.nl.

Mijn artikel is verloren of gestolen

Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor verloren of gestolen producten die door de koerier als succesvol afgeleverd zijn bevestigd. Wij vervangen of vergoeden geen bestellingen die als verloren of gestolen worden gemeld indien door de koerier de levering bevestigd is. Mercanto kan naar eigen goeddunken, een beëdigde verklaring afgeven.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Bij Mercanto hechten we veel waarde aan het onderhouden van nauwe relaties met onze gewaardeerde klanten. Of je nu vragen hebt over onze producten, hulp nodig hebt bij een bestelling, of simpelweg meer over ons wilt weten, we staan klaar om je te helpen!

Om het contact met ons zo eenvoudig mogelijk te maken, zijn er verschillende manieren waarop je ons kunt bereiken. Je kunt het contactformulier invullen of je vraag direct sturen naar info@mercanto.nl.